Tab 1

Tab 1 content.

Tab 2

Tab 2 content.

Tab 3

Tab 3 content.

Ahad, 3 Oktober 2010

sesi merepek di masa takde kerja (percubaan pertama)

rasa2 baru semalam aku masuk diploma kat Uitm di hatiku nie... tp sebenarnya dah hampir 7 tahun aku di sini.

org kata pejam celik pejam celik dah habis diploma... pejam celik pejam celik dah habis degree...




harap2kan abis degree nie boleh terus dapat kerja!!!

tapi hakikatnya indah khabar dari rupa...

tp xpe.. aku masih mencari pekerjaan lagi...



dah abis pikir berlajar nie.. pikir next step la pulak..

ada kawan2 pikir dah kerja pastu nak kahwin..




tp pikir hutang2 yg bakal di tnggung nanti memang banyak... buat aku terkedu seketika

tgk yea kira kira nie:



masa berlajar:



hutang diploma rm15k

hutang degree rm 21k



masa nak kahwin:



loan bank rm 15k-20k (terpulang kepada masing masing)

loan beli kereta rm 40k-50k

loan beli rumah rm 150k-200k



dah lepas kahwin lak x payah la cerita dulu... cukup kat sini jea la

kita tgk jumlah yg seseorg akan berhutang yea



15k+21k+15k+40k+150k = 241k (nie kira minimum nie)



klu campur interest tiap2 bulan nie

rasa2 gaji rm2000++ lepas x?




nie yg buat aku terpikir, klu dah 10 tahun kerja... tiba2 kena berhentikan kerja

mcm mana nak bayar hutang nie? sara hidup family lg... patut la ada org sanggup kahwin lambat

sampai umur 30 tahun!!



hurmmm... nie lah kerja seorg penganggur dok pikir masa depan jea

hahahah lawak x?.....

(p.s: pos nie di buat sebulan lepas, kini sudah mendapat pekerjaan)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan